Νέα

To νέο VW Transporter

    slideshow    

10/11/2009

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ

VW Transporter

Κατασκευαζόμενο στις γραμμές παραγωγής της VW στο Ανόβερο και στο Πόζναν (Πολωνία), το νέο Transporter έχει να επιδείξει σημαντικές σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με τον δημοφιλή προκάτοχό του τόσο στο εξωτερικό του αμαξώματος, όσο και στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών.

Αδιαμφισβήτητα το T5 (όπως ονομάζεται η σειρά οχημάτων Transporter, Caravelle, Multivan και California) αποτελεί τον πιο επιτυχημένο εμπορικά εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας από το 1947, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, ενώ χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η τελευταία γενιά του κατάφερε ήδη να πουλήσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι έντονες και «καθαρές» οριζόντιες γραμμές που συνθέτουν το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος, καθώς και τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα αποτυπώνουν έκδηλα τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της VW, όπως αυτή αποτυπώνεται και σε άλλα επιβατικά οχήματά της.

Αναβαθμισμένο σχεδιαστικά, ποιοτικά και σε εξοπλισμό

Ανεξάρτητα από την έκδοση (Van ή μεταφοράς προσωπικού), ο εσωτερικός διάκοσμος της νέας γενιάς T5 είναι σημαντικά αναβαθμισμένος σχεδιαστικά, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το νέο πίνακα οργάνων με το λευκό φωτισμό τους, τα οποία φέρουν περίγραμμα από νίκελ.

Παράλληλα, ο –τοποθετημένος στο κάτω μέρος του ταμπλό- επιλογέας ταχυτήτων βελτιώνει σημαντικά την εργονομία του συνόλου, ενώ τα ανεξάρτητα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού (προσφέρεται και διπλό κάθισμα συνοδηγού) έχουν βελτιωμένη δομή και είναι πιο αναπαυτικά.

Η κεντρική κονσόλα προσφέρεται σε δύο εκδοχές, που διαφοροποιούνται ως προς το κάτω μέρος της (περισσότεροι και ψυχόμενοι χώροι για τις πληρέστερες εκδόσεις), ενώ η VW προσφέρει νέα συστήματα πολυμέσων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το κορυφαίο RNS 510, που έχει να επιδείξει μεταξύ άλλων ενσωματωμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και οθόνη αφής.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις Van, το Transporter προσφέρεται με δύο μήκη αμαξώματος, δύο μήκη μεταξονίου και τρία διαφορετικά ύψη οροφής, με το μέγιστο όγκο του χώρου φόρτωσης να κυμαίνεται από τα 5,8-9,3 κ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο από τα 354-1.438 κιλά.

 

Νέοι, οικονομικοί και Euro5 TDI κινητήρες

Ανάλογα με την έκδοση, η νέα οικογένεια του VW T5 μπορεί να αποκτηθεί με ένα μηχανικό σύνολο TDI, χωρητικότητας 1.968 κ.εκ., με απόδοση 84, 102, 140 ή 180 ίππων και μέγιστη ροπή 220, 250, 340 ή 400 Nm. Παράλληλα θα υπάρχει διαθέσιμος και ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας, με ισχύ 115 ίππων.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα νέα αυτά μηχανικά σύνολα έχουν μειωμένα επίπεδα παραγόμενου θορύβου, αυξημένη διάρκεια ζωής και πιο αραιά διαστήματα μεταξύ των σέρβις τους, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως σε όλες τις προσθιοκίνητες εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα, ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση καυσίμου μικρότερη των 8,0 λτ/100 χλμ.

Τέλος, σημαντική προσθήκη για τη νέα οικογένεια του VW T5 αποτελεί το αυτόματο-σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων DSG των 7 σχέσεων, που πλέον θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά στις εκδόσεις με κινητήρα 140 ή 180 ίππων.

 

Προηγμένο επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας

Πέραν της βελτιωμένης λειτουργίας της ανάρτησης, που διασφαλίζει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καθώς και πολύ καλή απόσβεση της πλειοψηφίας των ανωμαλιών του οδοστρώματος, το VW Transporter έχει να επιδείξει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεών του την τελευταία γενιά του συστήματος ευστάθειας ESP, καθώς και το σύστημα Hill Hold Assist, που διευκολύνει σημαντικά την εκκίνηση του οχήματος από στάση σε δρόμους με έντονη κλίση, καθώς και το Trailer Stabilization.

Παράλληλα, στον προαιρετικό εξοπλισμό θα συμπεριλαμβάνονται στοιχεία όπως το Side Assist, που βασίζεται σε αισθητήρες που ελέγχουν τα τεκταινόμενα στα πλευρά του οχήματος και σε ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα σπεύδουν να ενημερώσουν τον οδηγό μέσω ειδικών λυχνιών LEDs στους καθρέφτες για την ύπαρξη εμποδίων ή κάποιου οχήματος, που πλησιάζει με μεγάλη ταχύτητα σε άλλη λωρίδα κυκλοφορίας.

Το σύστημα Static Cornering Light αφορά σε μια εξελιγμένη λειτουργία των εμπρόσθιων προβολέων ομίχλης, οι οποίοι στρέφουν τη δέσμη φωτός τους στα πλάγια και ανάλογα με την κίνηση του τιμονιού, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα τη νύχτα στον οδηγό, όταν το όχημα είναι σταματημένο σε μια διασταύρωση.

Επιπλέον, συστήματα που αξίζει να αναφέρουμε είναι το σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών «Tyre Pressure Monitor», καθώς και το Rear Assist, που υποβοηθά στη στάθμευση του οχήματος (προσφέρεται και με ενδείξεις από κάμερα οπισθοπορείας στην κεντρική κονσόλα).