Άρθρα

AUDI RS 5

    slideshow    

27/02/2010

Το Audi RS 5 κάνει το ντεμπούτο του και αυτό στην διεθνή έκθεση της Γενεύης. Εφοδιάζεται με έναν υψηλόστροφο κινητήρα χωρητικότητας 4,2 λίτρων, οκτακύλινδρος σε διάταξη V και αποδίδει 450 ίππους! Ο αριθμός αυτός είναι όντως πολύ μεγάλος αλλα το κουπέ της Audi καταφέρνει εξίσου καλή οικονομία καυσίμου.Συνδυάζεται με το γνωστό πλέον κιβώτιο της Audi, S-Tronic και έχει τοποθετηθεί ένα καινοτομικό κεντρικό διαφορικό στο σύστημα Quattro, παρέχοντας την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε όλες τις καταστάσεις.

Κινητήρας

Ο V8 κινητήρας, στενός "συγγενής" του V10 που φορα το αντίστοιχο  R8, διαθέτει τεράστια ποσά ροπής (430 Nm, απο 4000-6000 σ.α.λ.) ακόμη κι απο χαμηλά, ενώ στις ψηλές στροφές νιώθεις σαν να οδηγείς ενα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Επιπρόσθετα, ο κινητήρας αυτός άμεσου ψεκασμού, ωθεί το αρκετά βαρύ αυτοκίνητο των 1,7 τόνων να αγγίξει τα 100 km/h σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα κι εδώ είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h, όμως η Audi δίνει την δυνατότητα σε όσους το ζητήσουν, να απελευθερώσουν την τελική στα 280 km/h!Ακόμα και με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του RS 5, καταφέρνει να έχει μια αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου για ένα αυτοκίνητο τέτοιων δυνατοτήτων καταναλώνοντας κατα μέσο όρο 10,8 λίτρα καυσίμου ανα 100 km.

Κιβώτιο και τετρακίνηση

Το στάνταρ 7-τάχυτο κιβώτιο κάνει αλάνθαστα και αστραπιαία όλες τις γρήγορες αλλαγές και όταν δεν χρειάζεται κάνει την οικονομία καυσίμου ακόμα πιο εύκολη υπόθεση. Ο οδηγός μπορεί να νιώσει την αίσθηση των γρήγορων αλλαγών πατώντας τα αυτάκια πίσω απ'το τιμόνι, ανεβλαζοντας ή κατεβάζοντας ταχύτητα όποτε εκείνος το επιθυμεί. Το σύστημα εκκίνησης που διαθέτει επίσης κάνει τις εκκινήσεις απο στάση να φαίνονται παιχνιδάκι επιτυγχανοντας την μέγιστη επιτάχυνση με τις λιγότερες απώλειες απ'τα ελαστικά.

Το νέο κεντρικό διαφορικό μπορεί να μεταβάλλει την κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Ανάλογα με την περίπτωσει μπορεί να δώσει στον μπροστινό άξονα μέχρι το 70% της δύναμης ή στον πίσω σε καποια αλλη περίπτωση μέχρι και το 85%. Η αναλογία του 40:60 εξασφαλίζει την σπόρ αίσθηση που περιμένει κανείς απο ένα αυτοκίνητο σαν το RS 5, κάνοντας το πιο παιχνιδιάρικο με την ουρά!

Εξωτερικό και Audi Drive Select

Στο εξωτερικό έχουν γίνει αρκετές αλλαγές που φαίνονται με την πρώτη ματια, όπως ο μπροστινός προφυλλακτήρας με την τεράστια γριλλια και τις εισαγωγές αέρα καθώς και ο πίσω στον οποίον καταλήγουν δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης είναι σχεδιασμένος για την καλύτερη αεροδυναμικη. Οι 19αρες ζάντες αλουμινίου είναι απο αυτά που ξεχωρίζουν, ενω οι ασημένιοι καθρέφτες και η αεροτομή γίνονται αντιληπτά από έναν πιο "ψαγμένο" στο θέμα των αυτοκινήτων.

Το σύστημα ελέγχου της δυναμικής του RS 5 δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα σε 3 οδηγικά στυλ, comfort-auto-dynamic, τα οποία αλλάζουν την αίσθηση του τιμονιού, την κατευθυντηκότητα, τις αλλαγές των ταχυτήτων, την λειτουργία του κινητήρα, ακόμα και τον ήχο απο την εξάτμιση και όλα αυτά για να μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε περίσταση προσφέροντας απόλυτη οδηγική απόλαυση. Αν υπάρχει και το σύστημα πλοήγησης της Audi, MMI,  τοτε μπορεί ο οδηγός να δημιουργήσει το δικό του στυλ οδήγησης, το πως θα θέλει ακριβώς να ειναι το αυτοκίνητο πέρα απο τα 3 ήδη διαθέσιμα πακέτα.