Άρθρα

Το νέο VW Golf R έκτης γενιάς

    slideshow    

10/11/2009

Στην φετινή έκθεση αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης εμφανίστηκε για πρώτη φορά η νέα γενιά  .:R για την έκτη κατά σειρά γενιά του μικρομεσαίου best seller της VW.

Η διαφορά του τωρινού R σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι κατ’ αρχάς η ονομασία του, πράγμα που οφείλεται στην αλλαγή της χωρητικότητας του κινητήρα από 3,2 λίτρα (R32) σε 2,0. Σπάει η παράδοση που ήθελε τα R, την κορυφαία έκδοση του Golf  να έχει ατμοσφαιρικό κινητήρα πολλών κυβικών. Οι ιθύνοντες της VW αποφάσισαν να τοποθετήσουν έναν μικρότερο αλλά πιο δυνατό κινητήρα χρησιμοποιώντας υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo) για να αυξηθεί η ισχύς του. Δανείστηκαν τον 4κύλινδρο 2,0 λιτρο απ’ το Gti και του έδωσαν αρκετά περισσότερη δύναμη απ’ το «απλό», φτάνοντας τώρα πια τους 270 ίππους, μια τιμή που ξεπερνά την αντίστοιχη του σημερινού Audi S3.

Όπως και στο απερχόμενο μοντέλο, έτσι και σε αυτό, έχει τοποθετηθεί μια νέα έκδοση του συστήματος τετρακίνησης  Haldex το οποίο ενεργοποιείται χωρίς να χρειάζεται το αυτοκίνητο να χάσει την πρόσφυση με τον δρόμο.

Εξωτερικά το Golf R  έχει πολλές διαφορές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της έκτης γενιάς. Οι προφυλλακτήρες εμπρός και πίσω είναι εξ’ ολοκλήρου επανασχεδιασμένοι παραπέμποντας στο αντίστοιχο Scirocco R. Η όλη εμφάνιση είναι εξαιρετικά επιθετική με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα μπροστά, τα νέα φωτιστικά σώματα Bi-xenon με μαύρο φόντο και τα led. Πίσω η εμφάνιση ολοκληρώνεται με το νέο σπόιλερ και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, νέα φώτα led και την αεροτομή που δεσπόζει στο πάνω μέρος. Καινούριες είναι επίσης και οι ζάντες 18¨ ιντσών (225/40) που σαν επιλογή υπάρχουν και σε διάσταση 19¨ ιντσών.

Στο εσωτερικό τώρα, οι διαφορές περιορίζονται στο 3ακτινο δερμάτινο τιμόνι με τα λογότυπα του R καθώς και στα καθίσματα με δέρμα και αλκαντάρα αν επιλέξει κάποιος τα τεράστια bucket που δίνονται βέβαια σαν έξτρα.

Ο νέος κινητήρας καθώς και το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης μπορούν να συνδυαστούν άψογα με το σειριακό 7τάχυτο κιβώτιο της VW (DSG) που επιτρέπει αφ’ ενός τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων σε όλο το φάσμα των στροφών με την χρήση paddles πίσω απ’ το τιμόνι και αφ’ ετέρου την άνετη λειτουργία ενός αυτόματου κιβωτίου για την διευκόλυνση μέσα στην πόλη. Αυτό συνεπάγεται άμεσα δύο πράγματα: τις πολύ καλές επιδόσεις στην σειριακή λειτουργία αλλά και την μειωμένη κατανάλωση στην αυτόματη.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κυβισμός (cc) 1984

Κύλινδροι/ διάταξη 4/σε σειρά

Ισχύς (ίπποι/ σ.α.λ) 270/6000

Ροπή (N.m/σ.α.λ) 320/2500

Κιβώτιο/ σχέσεις Χειροκίνητο/6  (Αυτόματο/7)

Θέση κινητήρα/ κίνηση Εγκάρσια τοποθετημένος/ εμπρός

Εκπομπές CO2 (g/km) 199

Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός (stratified injection)

 

Κατανάλωση (μεικτός κύκλος) 8,5 lt/100km

 

Επιδόσεις:

0-100 km/h (sec) 5,7   (5,5 με DSG)

0-1000 m (sec) 25,4

Τελική ταχύτητα (km/h) 250

 

*οι παραλαβές στην Ελλάδα θα αρχίσουν στο τέλος του έτους και η τιμή δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη.